19 Ekim 2016 Çarşamba

Linux hakkında

            LİNUX İŞLETİM SİSTEMİ NEDİR?

          Helsinki Üniversitesi'nin parlak bir öğrencisi olan Linus Torvalds, 1991 yılında yeni bir işletim sisteminin ilk sürümünü geliştirmeyi başardı. Ancak Linux adını verdiği bu işletim sisteminin 13 yıl sonra Microsoft'un Windows sürümlerine karşı önemli bir alternatif olabileceğini herhalde kendisi bile düşünmemişti.
   
       Özet olarak Linux; Unix ortamının üzerine kurulmuş, neredeyse tüm bilgisayarlar için uygun olan, ücretsiz bir işletim sistemidir. Linus Torvalds, işletim sistemini yeni geliştirdiği günlerde ücretsiz dağıtım ve kaynak kodlarının açık olmasına büyük önem vermiştir. Bu sayede Linux'un kullanıcılar tarafından tekrar tekrar programlanabilmesi mümkün olabiliyordu. Zaten Linux'un kısa sürede bu kadar gelişmesinin altında yatan ana neden de, sayısız programcının işletim sistemi üzerinde çalışma fırsatını bulmuş olmasıdır. 

Kaynak;
www.chip.com.tr
    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Manşet