19 Ekim 2016 Çarşamba

                    İŞLETİM SİSTEMİ NEDİR?

     İşletim sistemi, bilgisayar donanımın doğrudan denetimi ve yönetiminden, temel sistem işlemlerinden ve uygulama programlarını çalıştırmaktan sorumlu olan sistem yazılımıdır.
    Diğer tüm yazılımların belleğe, girdi/çıktı aygıtlarına ve kütük sistemine erişimini sağlar. Birden çok program aynı anda çalışıyorsa, işletim sistemi her programa yeterli sistem kaynağını ayırmaktan ve birbirleri ile çakışmamalarını sağlamaktan da sorumludur.
   
 İşletim sistemine örnek olarak; Microsoft Windows, Linux, İOS, Mac OS X, BeOs ve Android örnek verilebilir.


        İŞLETİM SİSTEMİ GÖREVLERİ NEDİR?

  • İşlem Yöntemi:Verilen işlemlerin belirli bir sırada ve zamanda uygulanmasını sağlar.
  • Bellek (Memory) Yöntemi:Bellekle ilgili denetleme ve organizasyon yapar. Belleğin dolu ve boş kısımlarını kontrol ederek, işlemler için gerekli belleği ayırır ve işlem bitince bu belleği boşaltır.Main Memory’e (Ana Bellek) gerekli yer kalmayınca yardımcı ek belleği kullanır.(Ek bellek: Disk, Disketv.b. gibi)
  • Giriş – Çıkış Birimleri Yönetimi:Bilgisayar ile çevre birimleri ( I / O Unit ) arasındaki veri alışverişini denetler. (Printer, Mouse, Scanner gibi)
  • Dosya (File) Yönetimi:Verilerin saklandığı dosyalarla ilgili çalışmayı yönetir. Dosya erişim , bilgi yazma – okuma gibi işlemleri düzenler.

Kaynaklar;
www.nedir.com
www.haberiz.com





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Manşet